Labels

DAPATKAN BIMBINGAN DAN KONSULTASI DARIPADA SAYA

Nama:
Nombor Telefon :
Email :
Email Facebook:
Pekerjaan :
Tempat Tinggal :
Bantuan Yang Anda Perlukan : Turun Berat Badan
Naik Berat Badan
Membina Otot
Tambah Tenaga
Darah Tinggi
Kencing Manis
Gout
Senggugut
Masalah Kulit
Pendapatan Sampingan

This contact form was created by Freedback.

Tuesday 8 January 2013

Turun berat? Anda Serius?

Bismillah. Assalamualaikum. Have you had your shake today? =)

Turun berat badan. Alhamdulillah aku dah berjaya turunkan 20kg dengan consume Herbalife. (rujuk sini) Jadi bila aku pergi event, jumpa customer, walk n talk dan sebagainya mesti akan ada orang tanya, macam mana aku buat? Apa yang aku buat sampai boleh turun 20 kg. Ada yang dah consume Herbalife tapi masih xdapat result produk yang memuaskan.

Jawapan aku simple je. Aku akan tanya balik. Korang SERIUS ke nak turun berat? Nak buat sesuatu benda tu kena la serius. Sama jugak untuk turunkan berat. Aku dapat turunkan berat dan capai berat ideal sebab aku SERIUS.

serius???

So, bila dah serius apa kena buat. Ofkos kena ikut cakap coach masing2. Klu xnak ikut cakap coach dan xbuat apa yang coach bagitaw mmg la xdapat result yang sepatutnya. So, tq to my coach, Harith Faisal yang xjemu melayan karenah aku masa dalam program. hehehehe.

With my coach/sponsor at NutriCity New Year Fiesta

Oh lupa lak. Klu korang decide nak mulakan program dengan Herbalife korang akan ada coach sendiri. Sebab tu kena consume Herbalife dengan distributor yang betul2 ikut etika. Nanti xda la dia tinggalkan korang terkapai2 lepas jual produk. So, sape2 yang xda coach lagi boleh contact aku. =)

Meh aku citer apa yang aku buat sepanjang program turun berat dengan Herbalife.

1. Ikut dan patuhi jadual makan yang coach tetapkan.

Yang ni komfem2 la kena ikut betul2. Herbalife ni bukan ubat kurus makan sekali je boleh terus kurus. Herbalife hanya makanan nutrisi yang gantikan makanan yang biasa kita makan. Yang bestnya shake Herbalife rendah kalori tapi cukup segala nutrisi yang badan kita perlukan. Jadual makanan simple je. Gantikan sarapan dan makan malam dengan shake. Tengahari makan macam biasa cuma kurangkan karbohidrat. Lebihkan protein dan serat. Nak taw lebih lanjut tanya coach masing2 ye. Tak da coach lagi boleh mesej aku nanti.


Aku ikut jadual ni betul2. Memang xda curi2 makan belakang coach. Salah satu kesilapan yang biasa orang buat semasa diet adalah makan makanan ringan macam keropok, jajan dll. Nampak kecik dan sikit tapi kalori dia tinggi taw. Jadi elakkan.

2. Minum air putih secukupnya

Secara normal badan kita perlukan air untuk berfungsi dengan baik. Minimum 3 liter air putih sehari. Untuk 25 kg berat badan bersamaan 1 liter sehari. Aku mula2 consume Herbalife berat 94 kg jadi kena minum 3.7 liter sehari. Coach kata nak lagi cepat turun, minum lagi banyak air. So, aku minum 4-5 liter sehari konsiten. Air keperluan asas badan kita perlukan. Jangan banyak komplen. Minum je air banyak2. klu rasa lapar je minum air putih. Air putih ye bukan air milo, kopi dan sebagainya.



3. Rajin tanya dan jumpa coach


Sebelum aku makan makanan yang aku xsure boleh makan ke tak aku akan mesej coach. Walaupun soalan tu nampak remeh aku tanya je. Saje nak dapatkan kepastian. Yang paling penting aku xkan miss jumpa coach seminggu sekali. Masa tu la nak timbang tengok ada perubahan ke tak. Setiap kali jumpa mesti coach akan bagi consultation dan tips utk turun berat. Masa ni la penting. Klu xturun coach akan consult betul2 dan kenal pasti mana silap. Dah dapat tips 2 kena ikut la. Klu tak sama je, tak kurus la camtu.


4. Senaman

Yang ni extra. Kalau x sempat nak senaman pun xpa still boleh turunkan berat. Tapi klu nak turun lagi cepat kena senaman sket. Aku dulu xda la selalu senaman, just main futsal seminggu sekali je. Ada masa joging dekat stadium UKM. Serius klu ada masa kena bersenam. Buat yang simple2 je. Lompat bintang, tali skipping dan macam2 lagi lah. =)

Secara ringkasnya ni la yang aku buat sepanjang program. Kunci utama adalah SERIUS. Klu korang serius insyaAllah semua benda boleh buat. Kan? =)

Okay. So, sape yang baru nak start diet tu semoga berjaya! Serius okay. Jom sama2 ringankan bumi. hehehe

Kepada anda yang belum mempunyai coach dan sedang mencari coach untuk membantu anda menurunkan berat badan atau reshaping, bolehlah hubungi :


AIMAN 013-4668993



0 comments:

Post a Comment