Labels

DAPATKAN BIMBINGAN DAN KONSULTASI DARIPADA SAYA

Nama:
Nombor Telefon :
Email :
Email Facebook:
Pekerjaan :
Tempat Tinggal :
Bantuan Yang Anda Perlukan : Turun Berat Badan
Naik Berat Badan
Membina Otot
Tambah Tenaga
Darah Tinggi
Kencing Manis
Gout
Senggugut
Masalah Kulit
Pendapatan Sampingan

This contact form was created by Freedback.

Wednesday 2 January 2013

2012------->2013

Bismillah. Assalamualaikum.

Hari ni sudah 3 Januari 2013. Masih belum terlambat kiranya untuk aku ucapkan Selamat Tahun Baru buat semua. (mmg dah terlambat pon..hohoho) 


Cepat sungguh masa berlalu. Sedar tak sedar sudah setahun berlalu. Hmmmn. Jadi, macamana 2012 kita? Adakah tercapai semua azam dan impian di awal tahun dulu. Klu dah alhamdulillah. Klu belum jangan putus asa, teruskan untuk tahun 2013 pulak. =)

Sebenarnya sebelum ni aku xkisah sangat pun pasal tahun baru ni. Bagi aku 1 Januari tiada bezanya dengan tarikh2 yang lain. It's just another day. Same like others yang dah kita lalui sebelum ni. Setiap hari buat benda yang sama; bangun tidur, makan, pergi kuliah, siapkan assignment, main game, futsal, lepak2 ngan kawan2. Just repeat rutin harian.

Tapi tahun ni aku rasa berbeza sangat. Kenapa 1 Januari 2013 aku rasa sangat berbeza? Sebabnya banyak benda yang dah berubah sepanjang 2012. First, I am officially graduated. Lega kot dapat habiskan degree ni. Akhir2 sem hari tu runsing jugak takut kena extend tapi syukur, Allah permudahkan semua urusan belajar aku, Alhamdulillah.

My family...Abe Chik je xda xdatang.
2012 menyaksikan aku kembali ke sekolah, kali ni sebagai guru walaupun sebagai guru praktikal je. Ditempatkan pulak kat Sekolah Sultan Alam Shah Putrajaya (sekolah femes kot) memang berdebar la masa kali pertama jejak kaki kat sana. Memang bertuah aku dapat pengalaman mengajar kat sana. Banyak benda yang aku belajar di SSAS. InsyaAllah aku xkan lupa semua pengalaman dan kenangan di sana.

(gambar kt SSAS xda sbb aku xbawa kamera...guru berdedikasi la katakan...=P)

Dan perkara yang paling bermakna yang berlaku sepanjang 2012 adalah bila aku jumpa HERBALIFE. Yup. Herbalife buat hidup aku berubah 180 darjah. Bermula dengan saja2 nak cuba turunkan berat akhirnya terhilang 20 kg. Sejak sekolah sampai la belajar dekat Universiti, first time aku dapat capai berat ideal. Memang hepi giler la kan. Memang satu family la aku citer. Alhamdulillah, sekarang ktorang satu family dah serius guna Herbalife. 

Ni yg lama. Xsempat nk update. Total lost dah 20kg. Alhamdulillah.

Sepanjang 6 bulan aku dalam Herbalife aku dah jumpa ramai orang yang betul2 beri kesan dalam hidup aku. Umur sebaya malah ada yang lagi muda tapi dah berjaya achieve dream masing2. Aku??? 

Amalina Peter & Abqari Hamid. Maryam & Hafiz. Rudi & Ika. Nadiah & Firdaus. Yana & Iman. Sape dorang ni? Nak tahu cuba korang google. Pasangan muda yang dah berjaya dalam Herbalife. InsyaAllah, I will be like them!!!

2012 dah melabuhkan tirai. 2013 baru je bermula. 2013 aku mula belajar untuk dream big. Nothing impossible when we ready to fight for it. Let's become SPECTACULAR. 

2012------>2013
It's just the beginning.


0 comments:

Post a Comment